دستورالعمل انتخاب واحد دوره تابستانی 1397


دانشجویان گرامی با توجه به اینکه واحد پاسارگاد  ترم تابستان را برگزار نخواهد کرد، خواهشمند است به موارد ذیل توجه فرمایید:

دستورالعمل انتخاب واحد دوره تابستانی 1397

مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد

-در استان فارس مراکز وواحدهای  شیراز، داراب، فیروزاباد، مرودشت، فسا، جهرم، صفاشهر، اوز، خرامه، کازرون، لامرد) مجری ترم تابستانی در سال جاری خواهند بود. در صورتی که دانشجویان از مراکز غیرمجری متقاضی اخذ درس هستند باید درخواست مهمانی خود را از تاریخ 14/4/97 لغایت 20/4/97 ارائه نمایند.

-دانشجویانی که مایل به اخذ همزمان دروس دارای تاریخ و بدون تاریخ امتحان می‌باشند صرفاً می‌توانند در مراکز/ واحدهای مجری انتخاب واحد نموده و در صورت نیاز درخواست مهمانی خود را ارائه نمایند.

- انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ 19/4/97 لغایت 30/4/97 از طریق سیستم جامع خدمات آموزشی و مطابق برنامه زمان‌بندی شده برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌پذیرد.

*پذیرش و ثبت نام دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها تا تاریخ 23/04/97 در مراکز/ واحدهای مجری امکانپذیر است.

 

10-1-مقطع کارشناسی

10-1-1-دروس نیمسالهای 6، 7، 8 و 9 کلیه رشته های مقطع کارشناسی پیوسته به ‌غیر از دروس بدون منبع و دارای واحد عملی و بدون تاریخ امتحان فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری

 10-1-2- انتخاب دروس با کد مشترک دارای تاریخ امتحان، برای رشته هایی که این دروس در ترم های پایین تر قرار دارد، فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری بلامانع است.

  10-1-3- دروس نیمسالهای 4 و 5 و دروس جبرانی کلیه رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته به‌ غیر از دروس بدون منبع، دارای واحد عملی و بدون تاریخ امتحان فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری

10-1-4- کلیه دروس عمومی (به استثناء دروس عمومی گروه معارف اسلامی و درس دانش خانواده) فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری

  10-1-5- دروس تربیت بدنی،  ورزش 1،  دروس تربیت بدنی ویژه  و ورزش ویژه برای دانشجویان دارای شرایط خاص مطابق مقررات (در صورت وجود امکانات در مراکز/ واحدهای مجری) فقط توسط مراکز/واحدهای مجری

 10-1-6 - دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه برای دانشجویان، مطابق برنامه ارائه دروس و محدودیت‌های انتخاب واحد (رعایت حداقل تعداد واحد گذرانده) توسط کلیه مراکز/ واحدها در رشته های فنی و مهندسی که قابل ارائه در دوره تابستان می‌باشد.

10-1-7- ارائه درس کارآموزی تابستانه رشته شیمی توسط کلیه مراکز/ واحدها

10-1-8 - درس حفظ جزء 30 ام قرآن کریم فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری

10-1-9- چهار واحد دروس عمومی گروه  معارف اسلامی که دارای تاریخ امتحانی نمی‌باشند در قالب طرح ضیافت اندیشه در صورت ارائه، برابر دستورالعمل با رعایت سقف انتخاب واحد دوره تابستان توسط مراکز/ واحدهای مجری

نکته 1 : دانشجویانی که در طرح ضیافت اندیشه شرکت می‌نمایند، حداکثر می‌توانند تا 4 واحد دروس غیر معارفی اخذ کنند.

نکته 2 : دانشجویان در طول دوره تحصیل حداکثر دو بار مجاز به شرکت در طرح ضیافت اندیشه می‌باشند.

نکته 3: دروس طرح ضیافت توسط دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اجرا و نمره آن با ارائه گواهینامه نهاد، توسط مرکز مربوطه ثبت می‌شود .

10-2- مقطع کارشناسی ارشد

10-2-1- دروس دانشپذیری ارائه شده در دفترچه نوبت هجدهم و دروس جبرانی صرفا شامل دروسی که در جدول دروس جبرانی در انتهای برنامه ارائه دروس (ترمی) در هر رشته اعلام شده است، به غیر از دروس بدون منبع، دارای واحد عملی و بدون تاریخ امتحان فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری

10-2-2-درس حفظ جزء 30 ام قرآن کریم فقط توسط مراکز/ واحدهای مجری

10-2-3-درس پایان‌نامه (پایان‌نامه ادامه‌دار) صرفا برای دانشجویانی که در نیمسال های قبل از تابستان 1397 درس پایان‌نامه را اخذ نموده و در دوره تابستان جاری دفاع خواهند نمود.

10-2-4- درس کارورزی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی گرایش مطالعات کتابخانه عمومی (کدرشته 122426) صرفا در ترم تابستان سال تحصیلی 97-96 برای دانشجویانی که کلیه دروس (بجز درس پایان‌نامه) را گذرانده‌اند، در کلیه مراکز/ واحدها، قابل ارائه می‌باشد.

 

 

نکات مهم

11-         تمامی دروس در دوره تابستان بجز دروس بندهای 10-1-5 بصورت خودخوان و فاقد نمره میان ترم می‌باشند.

12-         دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد می‌باشند (به استثناء دروس عملی) می‌توانند دروس مورد نظر را از طریق پیشخوان سیستم جامع گلستان در کلیه مراکز/ واحدها درخواست نمایند.

13-         دوره تابستانی در مراکز برون مرزی دانشگاه ارائه نمی‌شود.

14-         دانشجویان مقطع کارشناسی که فقط با 8 واحد غیر عملی دانش آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند. لازم است کارشناسان قبل از موافقت، نسبت به بررسی سرفصل دروس و اطمینان از واحد‌های باقی مانده دقت لازم را به عمل آورند.

15-         رعایت پیش نیاز دروس الزامی می‌باشد.

16-         حذف و اضافه دروس در دوره تابستانی امکانپذیر نمی‌باشد.

17-         تاریخ دریافت کارت آزمون 24/05/97 لغایت 4/6/97 از طریق سامانه جامع آموزشی امکانپذیر می‌باشد.

18-         برگزاری امتحانات از تاریخ 27/05/97 لغایت 4/06/97 فقط در مراکز/ واحدهای مجری می‌باشد و آزمونها در سه نوبت با ساعتهای 8 تا 10، 10:30 تا 12:30، 13:30 تا 14:30 برگزار می‌شود.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر